[Part I]
[パートI]
Goddamn, goddamn, conversations with people Crazy how one day, the legends forget that they equal On this Under Pressure sequel We not taking it back, we keepin' it pushing People scared of change But you'll find me deep in the cushion Even when I win, it feel like I'm losing Listening to beats, in the Bimmer cruisin' I think I got another hit, I could feel my body bruisin' What's the conclusion? Or rather, my hypothesis I'm darker than Gotham is Like reading Nostradamus at 90 degrees You better believe I know how to turn a profit with ease Diacritical lifestyle, I'm always overseas Hurricane Bobby in the studio blowing trees Switch the topic, I drop it Fuck around then leave them all concussed When I bust, no thrust, this world we livin' in is fucked Industry rule number four thousand and eighty one Your new shit ain't good as your old shit 'Til your new shit is your old shit, son And then some, gotta get some I wear this 24 karat solid gold Rollie for my son As an heirloom, not for looking dope as I rhyme As a representation to give your family your time If you're searching for love in the industry you'll be let down They don't love you 'til you dead and then they call you profound No matter how mainstream you was in the end, you still underground That's the truth, feeling close to the cliff, like Rick Dalton in the booth Money ain't the key to happiness and this the proof Modern day rap is like a golden era spoof But a few of us were searching within the second renaissance And I know that my debutantes Been keeping the legacy going By flowing so involuntarily seamless Me and my team is finally reaping What we been sowing like a seamstress I said I'm on one, I know I'm unsung Was livin' my life backward like Tariq on Undun And now they wonder how I got over son (Do you want more?) Hell yeah, now check the method I been livin' outside of pages for ages Now I'm back, Chocolate City, home of percussion, Maryland on my back From Takoma Park, all the way to Southeast DC It feel like forever ago, it feel like BC Everlasting life, kickin' rhymes in the parking lot at night Inhale, exhale, people hate Oh well, 2012 Dreamin' I'm a freshman on XXL 2013, on the cover XXL Livin' life behind these bars with no intention of postin' bail 'Cause I prevail But that's a story for another time Story for another rhyme And on my darkest days, I know that the sun will shine, eventually Greatest lyricist to ever do it, yeah essentially And if we're being modest then potentially And if we're being humble then...
畜生、畜生、人々との会話 ある日突然、レジェンドたちが自分たちが同等であることを忘れてしまうなんてクレイジーだ この『Under Pressure』の続編で 俺たちはそれを取り戻したりしない、押し進めるんだ 人々は変化を恐れる でも、俺をクッションの奥深くで見つけるだろう 勝った時でさえ、負けているように感じる ビマーでクルージングしながらビートを聴く またヒットが出たと思う、体が打ちのめされるのを感じる 結論は何だ?というか、俺の仮説は 俺はゴッサムより暗い 90度でノストラダムスを読むようなものだ 信じた方がいい どうやって簡単に利益を上げるかを知っている 発音区別符号付きのライフスタイル、俺はいつも海外にいる スタジオで木を吹き飛ばすハリケーン・ボビー 話題を変えて、落とす ふざけて、皆を脳震盪させて去る 俺がやるとき、スラストなし、俺たちが生きているこの世界はめちゃくちゃだ 業界のルール4081番 お前の新しい作品は、お前の古い作品ほど良くない お前の新しい作品がお前の古い作品になるまではな、息子よ そしてさらに、何かを得なければならない 息子に家宝として、24カラットの無垢の金のロレックスを着けている 韻を踏むときにかっこよく見せるためではなく、家族に時間を与えることの象徴として 業界で愛を探しているなら、がっかりするだろう お前が死ぬまで愛してくれない、そしてお前を偉大と呼ぶ どんなにメインストリームだろうと、最後はまだアンダーグラウンドだ それが真実だ、リック・ダルトンがブースにいるように崖っぷちにいる気分だ 金は幸せの鍵ではない、これが証拠だ 現代のラップは黄金時代のスプーフのようだ でも、俺たちの中には第二のルネッサンスを探求していた者もいる そして、俺のデビュータントたちは とても自然に流れるようにレガシーを続けていることを知っている 俺と俺のチームはついに収穫の時を迎えている 仕立て屋のように種を蒔いてきたものを 俺は夢中になっていると言った、俺は無名だと知っている Undunのタリクのように逆さまに人生を送っていた そして今、彼らはどうやって乗り越えたのか疑問に思っている(もっと欲しいか?) もちろん、じゃあやり方を見てくれ 何年もページの外で生きてきた 今、俺は戻ってきた、チョコレート・シティ、パーカッションの本場、メリーランドを背負って タコマ・パークから、南東DCまで 永遠の昔のように感じる、紀元前のようだ 永遠の命、夜に駐車場でライムを蹴る 吸って、吐いて、人々は憎む まあいいや、2012年 XXLの1年生になることを夢見ている 2013年、XXLの表紙に 保釈金を払うつもりもなく、これらのバーの後ろで人生を送っている なぜなら俺は勝つからだ でもそれはまた別の機会の物語だ 別のライムの物語だ そして、俺の最も暗い日に、太陽は輝くことを知っている、いずれは 史上最高の作詞家、基本的にそうだ 控えめに言っても、潜在的には 謙虚に言っても…
[Part II]
[パートII]
Oh shit, it's Raquel, she's a fuckin' thot Ayy, fuck you guys! Fuck you guys! Suck my dick! Straight on the basement mic Ayy, man fuck all these punchlines and shit man I just wanna tell a story, I just wanna have some fun Back in the basement type shit
クソッ、ラクエルだ、あいつは最低な女だ おい、お前ら!ファックユー! 俺のチ○コをしゃぶれ! 地下のマイクで おい、こんなパンチラインとかどうでもいいんだよ ただ物語を語りたくて、楽しみたいだけなんだ 地下に戻ったような感じだ
Ayo, once upon a time a couple of guys from out this world Was talkin' rap and hip hop with a young synthetic girl The year was 2115 at Babel Space Station Was home to the very last of the human population The captain name was Thomas, the infantry man was Kai And he's the man that discovered the Ultra 85 Accompanied by a girl inside their ear, her name was Thalia Made of ones and zeros, she was a program You could ask her any question even about the fall of man Then one day they discovered a planet in deep space That nobody before them had ever found in they database I mean, maybe it's the place that's meant for the human race The planet Paradise, Kai said to Thomas, "My God It'd be very nice, traveling through outer space We done had some scary nights We done had some scary fights" All about that rap shit, Kai like that trap shit Thomas love that boom bap shit "I wish God was real, I wish I could just get raptured What if this planet full of aliens and we get captured?" "Don't think that way, my son Everything gon' be fine, we finna have some fun And if by chance we do come across an alien I'ma blow his ass away with this here molecular gun Set to kill, never stun Wagwan, we get it done" Now the ship is enterin' the atmosphere (Ten, nine) "We gon' take a look around and get the hell up outta here (Eight, seven) We gon' double check that it's habitable and livable for man (Six, five) And no matter what happens you know we gon' stick to the plan" (Four, three) "Understood?" "Understand", "All good? Let's get it then" (Two, one) Once they touched down nobody could hear a sound 'Til they opened up the ship door, that rappelled to the ground What they found, a planet full of life A planet full of shit they never seen Straight up out a movie scene On some Tarantino meets Christopher Nolan, nah mean? Walk around the planet for hours, they was exhausted If it wasn't for the music in they ears, they would have lost it The seventh album by a musician they both revered First time this planet heard it, let's call it a world premiere Thomas thinkin' about a picture of his girl That he left on the Aquarius Three in his dresser Wishin' he could undress her Give her the pipe, no lesser Kai thinkin' nuts like a professor Wondering if the oxygen on this planet fresher Now is it us or is the natural life on this world the aggressor? All the negative shit inside of his head, he need a refresher Two men here to save the world, no pressure
むかしむかし、この世界から来た数人の男が 若い合成少女とラップやヒップホップについて話していた 年は2115年、バベル宇宙ステーション 人類最後の居住地だった キャプテンの名前はトーマス、歩兵はカイ そして彼はUltra 85を発見した男だ 耳の中に少女を伴って、彼女の名前はタリア 1と0でできていて、彼女はプログラムだった 人類の滅亡についても、どんな質問でも彼女に尋ねることができた そしてある日、彼らは深宇宙で惑星を発見した 彼ら以前には誰もデータベースで見つけたことがなかった惑星だ つまり、人類のための場所なのかもしれない パラダイス惑星、カイはトーマスに言った、「なんてこった いいね、宇宙を旅して 怖い夜もあった 怖い戦いもあった」 全部ラップのことだ、カイはトラップが好きだ トーマスはブームバップが好きだ 「神様がいるといいのに、ただ夢中になりたい この惑星がエイリアンだらけで、捕まったらどうなる?」 「そんな風に考えるな、息子よ すべてうまくいく、楽しむんだ もし偶然エイリアンに出会ったら この分子銃で奴のケツを吹き飛ばす 殺すように設定されている、気絶させることはない ワグワン、やり遂げる」 今、船は大気圏に突入している(10、9) 「周りを見て、ここから出て行く(8、7) 人間が住めるかどうか再確認する(6、5) 何が起きても計画通りに進める」(4、3) 「わかったか?」「わかった」「大丈夫か?じゃあやろう」(2、1) 着陸すると誰も音が聞こえなかった 彼らが船のドアを開けるまで、地面に降りた 彼らが見つけたものは、生命に満ちた惑星 彼らが見たことのないものに満ちた惑星 映画のワンシーンみたいだ タランティーノとクリストファー・ノーランの出会いみたいな、だろ? 何時間も惑星を歩き回って、彼らは疲れ果てていた 耳の中の音楽がなければ、彼らは正気を失っていた 彼らが尊敬する音楽家の7枚目のアルバム この惑星で初めて聴かれた、世界初演と呼ぼう トーマスはタンスに入れたアクエリアス3号の彼女の写真を考えている 彼女の服を脱がせたいと思っている パイプを彼女に、それ以下はダメだ カイは教授のようにナッツを考えている この惑星の酸素の方が新鮮なのかどうか疑問に思っている 俺たちなのか、それともこの世界の自然の生命が侵略者なのか? 頭の中のネガティブなことをすべて、彼はリフレッシュする必要がある 世界を救うためにここに来た2人の男、プレッシャーはない