If you ever see somebody next to me, know that they're better than me at something
もし私の隣に誰かを見たら、その人は何かの点で私より優れていることを知ってください。
So -- bars. Bars
ラップ。ラップだ。
So it's really good to have this event tonight which we decided instantaneously, the way we put this shit together, y'all comin' out here tonight vibin' with us. In the way this whole albums put together. The amount of producers that came together for it and the way we worked on this shit really collectively, collaboratively. We didn't give a fuck about what nobody else said outside lookin' in, anything. We just wanted to make the best product possible. And this is just the beginning of an entirely new mentality of how to make music directed for the people. What I said last night is like, we drop this shit June 18th. This ain't about waitin' until August and havin' some big this and that. It's about deliverin' some shit for y'all to go to work to, ride to, listen to while y'all workin' out and shit. Whatever y'all doin' to provide a soundtrack for this shit that's gon' come out. We gon' keep on doin' this shit over and over and over. Makin' shit for my core, my cut
今晩このイベントを開催できて本当に嬉しいです。俺たちはこのイベントを瞬時に決め、準備しました。今夜、みんなここに来てくれて、一緒に楽しんでくれてありがとう。このアルバム全体をまとめ上げた方法、集まったプロデューサーの数、そして俺たちが本当に共同で、協力して作業した方法。外から見ている誰かが何を言おうと気にしない。俺たちは最高の作品を作りたかっただけ。そしてこれは、人々に向けた音楽の作り方の全く新しいメンタリティの始まりに過ぎない。昨夜言ったように、俺たちは6月18日にこれを出す。8月まで待って、何とかかんとかするようなことじゃない。みんなが仕事に行くとき、ドライブするとき、運動するときに聴くための曲を届けることだ。みんながやっていることのサウンドトラックを提供するために、これはリリースされる。俺たちはこれを何度も何度も繰り返す。俺の核、俺の仲間のために作る。
With the creative director Matt Williams and Virgil Abloh, the whole team, Don C, Ibn, all the Been Trill family, and the combination of all the people we brought together from Daft Punk workin' like 3-4 joints on the album. The first joint "Onsite", "I Am A God", bless me, and Mike Dean. Travis Scott workin' on the album, Hudson Mohawke, Arca. And of course, at the end, last -- wait a second, am I forgettin' some people and shit?
クリエイティブディレクターのマット・ウィリアムズとヴァージル・アブロー、チーム全体、ドンC、イブン、Been Trillファミリー全員、そしてダフトパンクからアルバムで3~4曲を一緒に作った人たち。最初の曲"Onsite"、"I Am A God"、そしてマイク・ディーン。トラヴィス・スコット、ハドソン・モホーク、アルカもアルバムに参加している。そしてもちろん、最後に、ちょっと待て、誰かを忘れてないか?
Last, but not last, that came and helped bring this whole shit together, the executive producer of this LP and the family, is Rick Rubin comin' in and finishing up the whole shit for us. Which is legendary because everything we did on this project, everything I get like when we release 'Numbers on the Boards", from the video to the "NO ARTWORK" to the sound of the song and everything. I was like, "What would Rick Rubin do? What was his Def Jam shit that they were doing?" Because I remember like Ricky would say, "When we did Def Jam, we wasn't really feelin' like we was in competition with nobody, cause this shit was so direct." Where we at right now? We in the middle of the city right now, over into the motherfuckin' streets and nobody shuttin' down shit while we makin' real music and yall vibin out to this shit.. So it's good for me to go to the God, Rick Rubin, and play him my shit. Ask him questions and allow him to take this project to an entirely new level and he made a lot of great decisions at the end and brought it to a whole new level. And I wanted to explain something about the title Yeezus
最後に、このLPの製作総指揮者であり、家族であるリック・ルービンが来て、俺たちのためにすべてをまとめてくれた。これは伝説的だ。なぜかって?俺たちがこのプロジェクトで行ったすべてのこと、"Numbers on the Boards"をリリースしたとき、ビデオから"NO ARTWORK"、曲の音、すべてにおいて、俺は「リック・ルービンならどうする?Def Jamでやっていたことは何だった?」と思っていたからだ。リッキーは「Def Jamの頃は、誰かと競争しているとは思っていなかった。なぜなら、これはとても直接的だったから」と言っていたのを覚えている。俺たちは今どこにいる?街の真ん中にいて、路上に出て、本物の音楽を作っている間、誰も止めない。みんなはこの曲に共感している。だから、神であるリック・ルービンに行って、俺の曲を聴いてもらうのは良いことだ。彼に質問して、このプロジェクトを全く新しいレベルに引き上げてもらう。彼は最後に多くの素晴らしい決断をし、全く新しいレベルに引き上げてくれた。そして、Yeezusというタイトルについて説明したい。
Simply put: West was my slave name and Yeezus is my god name
簡単に言うと、Westは俺の奴隷名で、Yeezusは俺の神の名前だ。