VERY MUCH A WORK IN PROGRESS!!!
制作進行中!
Tyler, The Creator. Is he extremely ridiculous? Yes. Is he extremely talented? Definitely. We are about to embark on an adventure through the making of the album: Cherry Bomb. Take a seat, and relax
タイラー・ザ・クリエイター。とんでもない奴か?イエス。とてつもない才能の持ち主か?間違いない。これから、アルバム『Cherry Bomb』の制作過程を探る冒険に出発します。席に座って、リラックスしてください。
Yo, what up, it's Tyler, and I'm about to show y'all what really went down when I was recording the album: Cherry Bomb! The album!
よっ、タイラーだ。アルバム『Cherry Bomb』をレコーディングしていた時の様子をみんなに見せるぜ!アルバムだ!
I had a show New Year's 2015, and I haven't came out with music in a while
2015年の新年にはショーがあったんだけど、しばらく音楽をリリースしてなかったんだ。
Damn, finally, you gonna drop a new album
やっと新しいアルバムを出すのか。
That show fuckin' sucked dick! That show was trash. What none of these kids knew was that I was halfway done with a brand new album
あのショーはクソだった!ゴミみたいなショーだった。あのガキどもは誰も知らなかったけど、俺は新しいアルバムを半分くらい完成させてたんだ。
*Tyler recording verse from DEATHCAMP*
※DEATHCAMPのヴァースをレコーディング中
DEATH CAMP
DEATH CAMP
I'm recording songs, directing these videos, doing these photoshoots, the release date is comin'
曲をレコーディングして、ビデオを監督して、写真撮影をして、リリース日が近づいてる。
We look like Puffy and Mase on our jiggy shit, you feel me?
俺たちはパフィーとメイスみたいにイカしてる、だろ?
And right before it releases, this bullshit happens
そしてリリース直前に、こんなくだらないことが起こるんだ。
Tyler here, and I'm makin' this video, just to prove the fact that I don't wanna get sued for sampling on my song DEATHCAMP that appeared on Cherry Bomb
タイラーです。『Cherry Bomb』に収録されている"DEATHCAMP"のサンプリングで訴えられたくないから、このビデオを作ってるんだ。
Now, I rarely sample. I usually play the instruments or get someone to play it if I can't. And the one time I sample for this album, it gets rejected, right before I have to turn the album in. I got Coachella, I got a tour comin' up, I don't really have time. But, fuck it, I gotta figure it out
俺は滅多にサンプリングしない。大抵は自分で楽器を演奏するか、できない場合は誰かに演奏してもらう。そしてこのアルバムで唯一サンプリングした曲が、アルバム提出直前に却下されたんだ。コーチェラもあるし、ツアーも控えてるし、時間がない。でも、クソッ、何とかしなきゃ。
*Cole Alexander adding his vocals to DEATHCAMP*
※コール・アレクサンダーがDEATHCAMPにヴォーカルを追加中
*Tyler recording clapping*
※タイラーが手拍子を録音中
*Cole Alexander playing a guitar riff*
※コール・アレクサンダーがギターリフを演奏中
*Tyler playing and recording the tambourine*
※タイラーがタンバリンを演奏・録音中
*Tyler recording his verse on DEATHCAMP*
※タイラーがDEATHCAMPのヴァースを録音中
*Live performance of DEATHCAMP at Camp Flog Gnaw*
※キャンプ・フロッグ・ノーでのDEATHCAMPのライブパフォーマンス
BUFFALO
BUFFALO
There's obviously an incredible intelligence and shit that I have no opinion on, but he's the dude to make that statement if he backs it up with intelligent thought. The problem is, America doesn't have the intelligent conversation that, they read a headline, but that's actually the problem. So half of me goes, fuck, this ain't my thing, but if this dude's gonna push a button that causes important dialogue, then fuckin' A dude, you know what I mean, 'cause I'm not proud of our whole shit, it's like, you know what I mean?
あいつにはとてつもない知性があるのは明らかだ。俺はそれについて何も言うことはないが、あいつが知的な思考で裏付けすれば、発言権のある男だ。問題は、アメリカには知的な会話がないことだ。見出しは読むが、それがまさに問題なんだ。だから、俺の半分は『クソッ、これは俺の仕事じゃない』と思う一方で、もしあいつが重要な対話を引き起こすボタンを押すつもりなら、『クソッ、やれ』と思う。だって、俺は今のこの状況を誇りに思っていない。わかるか?
I usually just make shit 'cause it look cool, but people's brains misinterpret it whatever way they want it to, man...
俺はただカッコイイからって物を作るだけなのに、人々は勝手に好きなように解釈するんだよ…
*Offstage filming of BUFFALO*
※BUFFALOのオフステージ撮影
I should be that white face character I was in Tamale, because it's like no deeper underlying shit
俺はタマーレで演じた白塗りキャラであるべきなんだ。だって、それには深い意味がないんだから。
You're just making art and then it's interpreted after. [unintelligible]
ただアートを作っていて、後で解釈されるだけ。(聞き取れない)
*At a live performance*
※ライブパフォーマンスにて
I performed this shit in my bedroom, so this shit's personal when I'm just in my room dancin' alone. Play that shit, Travis?
俺はこれを寝室で演奏したんだ。だから、一人で部屋で踊っている時は、すごくパーソナルなんだ。かけてくれ、トラヴィス?
Me and my friends hang out at my house a lot, whether we're skateboarding or swimming or playin' a game or someone cooking some food that is really really trash
俺と友達はよく家で遊ぶ。スケボーしたり、泳いだり、ゲームしたり、誰かがすごくまずい料理を作ったり。
I'm just really hungry, this shit is garbage
俺はただ腹が減ってるだけだ。これはゴミだ。
*Live performance of PILOT*
※PILOTのライブパフォーマンス
I recorded Cherry Bomb in random houses because I like the windows and looking outside and stuff, and I think why the album has such a bright tone to it
俺は窓から外を見るのが好きだから、いろんな家でCherry Bombをレコーディングした。だからアルバムに明るいトーンがあるんだと思う。
Yo, [?]
よっ、?(聞き取れない)
You got cum in your ear. *Laughs*
耳に精子が入ってるぞ。(笑)
Alright, back to my house, 'cause that's my, that's my comfort zone
よし、家に戻ろう。そこは俺の、俺の快適な場所だから。
PILOT
PILOT
*Tyler records his verse on PILOT in his room*
※タイラーが自分の部屋でPILOTのヴァースを録音中
I'm about to put this banana in my fuckin' ass! That shit is amazing! Wow! And I'm only on thirty-three percent, that charger is fufu. I've been gone for three hours. Damn, that shit sounds amazing. Alright, can I hear it from the top?
バナナをケツに突っ込む!最高!ワオ!まだ33%しか充電されてない。この充電器はダメだ。3時間もいなくなってた。くそっ、最高に聞こえる。よし、最初から聴かせて。
*Kali Uchis recording an unreleased verse*
※Kali Uchisが未発表のヴァースを録音中
TYLER AND ROCKY TOUR TEXAS
TYLER AND ROCKY TOUR TEXAS
Listen, yesterday, me and young Corey played a game of NBA 2k—
昨日、俺と若いコーリーはNBA 2kの試合をしたんだが…
What? You gonna come clean, what, 'cause I whooped your ass?
何?白状するのか?俺にボコボコにされたから?
You wasn't even playing, nigga! Get the fuck out of here, nigga! You wasn't even there, nigga! Ayy bro, I'mma come clean, you got me—
お前はプレイすらしてなかっただろ!出てけよ!そこにすら居なかっただろ!おい、白状するよ、お前は俺に…
Jay in first, I'm in third! Where the fuck you at?!
ジェイが1位で、俺は3位!お前はどこにいたんだ?!
Yo blue! What place did you come in? Everybody know when you play Mario go-karts, you don't play one race
おい、ブルー!お前は何位だったんだ?マリオカートをプレイするときは、1レースだけじゃプレイしないって皆知ってるだろ。
Coming on this tour, I didn't know what to expect
このツアーに参加して、何が起こるか分からなかった。
It's crazy, it kinda, I think it kinda makes me not judge as much
クレイジーだ。なんか、あまり判断しなくなった気がする。
See, this is really us together, like, we chose to do this, this not no higher powers, like, I know what this nigga does, no-one, comin' around, giving this nigga ideas, he gets with his niggas and he really do what I do, and be like 'yo, we need to, ah man, I need to, we need to do this, do this, do that', that's real creative shit
ほら、これが本当の俺たちだ。俺たちはこれをやることを選んだんだ。これは神の力なんかじゃない。こいつが何をしているか俺は知っている。誰もこいつにアイデアを与えたりしていない。こいつは仲間と集まって、俺がやっていることを本当にやっているんだ。『よっ、俺たちはこれをやる必要がある、ああ、俺はこれをやる必要がある、あれをやる必要がある』って感じで。それは本当にクリエイティブなことだ。
And, when you're really not afraid to be yourself, you're comfortable, it's like a web or a umbrella. When you're not afraid to be you, you're comfortable, when you're comfortable with yourself, you don't have that much hate in your heart, you're not that quick to judge, and when you're not that quick to judge, you're open to more things, and when you're open to more things, you're not ignorant, and when you're not ignorant, racism doesn't exist
自分が自分であることを恐れないとき、人は心地よくなる。それはまるで蜘蛛の巣や傘みたいだ。自分が自分であることを恐れないとき、人は心地よくなる。自分自身に心地よければ、心の中にそれほど憎しみは抱かない。すぐに人を判断したりしない。すぐに人を判断しなければ、より多くの物事に心を開くようになる。より多くの物事に心を開けば、無知ではなくなる。無知でなければ、人種差別は存在しない。
*Mocking Rocky* Yo, what up, I'm ASAP Rocky, you gettin' jiggy here with my mans, uh, I love bad bitches, that's my fuckin' problem
※ロッキーの真似をする よっ、ASAP Rockyだぜ。俺の仲間とチルってる。俺は悪女が好きなんだ、それが俺の問題だ。
This nigga Tyler though, almost killed me and Nico, on Washington Boulevard, the day before the carnival last year, just because this nigga was listening to some fuckass, turnt up Death Grips shit, bro
こいつ、タイラーは去年カーニバルの前日にワシントン通りで俺とニコを殺しそうになったんだ。この野郎がクソみたいなデスグリップスの曲を聴いてたせいで。
Yeah, I wrote RUN at like, nine in the morning. I wake up really early all the time, and I had logged in on Twitter just to, and I saw someone tweet 'bout to roll up'... Dude, that's all you do? And that's how that first line came, 'cause I thought to myself, 'all y'all niggas smokin' y'all brains out'. That song is really about a lot of the gang violence circle:
ああ、RUNは朝の9時頃に書いたんだ。俺はいつもすごく早く起きるんだけど、ツイッターにログインして、誰かが『今から巻く』ってツイートしてるのを見たんだ。おい、それだけかよ?それで最初の歌詞ができたんだ。『お前ら皆、脳みそを煙で満たしてる』って思ったから。あの曲はギャングの暴力の連鎖について歌ってるんだ。
All y'all niggas smoking y'all brains out In the car called life take the lame route Going nowhere fast but you think that you not Cause you never hesitate to take the thang out In the drop top, pop the trunk then pop pop At his drop top, took another lame out Oh you the big nigga? Took a hit nigga? Well I hope you understand you ain't shit nigga Cause them niggas whole purpose is to get niggas And make sure that your mama cry the pain out Now that gang is out to get you But you stuck in the same house Nigga never came out, wow It's a shame how you got sucked in that life But hey man at least you got a name now They say you a "real nigga" cause you kill niggas Nuts for that ice and that cream banana peel niggas Banana clips spill, niggas wanna bang out For they approval boy, you can't even hang out That light you hit, it was the light I held That's why you never ever see me with my chains out I don't need to, truth they don't feed you Lies what they got on their plate, they gon eat you They got a homie called Karma he gon meet you Better look the other way if he ever see you And run as fast as you can, nigga
お前ら皆、脳みそを煙で満たしてる 人生という車の中で、くだらないルートを選んでる 速くどこにも行かないのに、お前らはそう思ってない だって、銃を抜くのをためらわないからな オープンカーで、トランクを開けて、パンパンパン 彼のオープンカーで、また一人殺した お前は大物か?ヒットマンか? 自分がクズだってことを理解してるといいな だって、奴らの目的は人を殺すことだ お前の母親に悲しみを味わわせるんだ 今、ギャングがお前を狙ってる でも、お前は同じ家に閉じ込められてる 外に出たことがない、ワオ そんな人生に sucked in されたのは残念だな でも、少なくとも名前は知られてる お前は人を殺すから"リアルな奴"だって言う アイスとクリームに夢中なバナナの皮野郎 バナナクリップが溢れ、奴らは暴れたい 奴らの承認のためにお前は遊んでる暇もない お前が照らした光は、俺が持っていた光だ だから俺はチェーンを外さない する必要がない、真実はお前を満たさない 嘘が彼らの皿の上にある、彼らはいつかお前を食う カルマという名の仲間がお前を迎えに来る 彼に見られたら、目をそらした方がいい そして、できるだけ速く逃げろ
Plus, that's in my top three songs to perform
それに、俺が演奏する中でトップ3に入る曲なんだ。
*Live performance of RUN in Paris, France * You gotta uh, you gotta follow direction. Watch my hand, okay? No nigga, don't put your hands up, just watch (Watch it!) my hand. I'll do this, and then I'll do this. Let's try this (Clap!) (Wait, stop.) (Clap!) (Stop!) (Clap!) (One, two, one two three!)
※フランス、パリでのRUNのライブ 指示に従わなきゃダメだ。俺の手を見てろ、いいか?おい、手を上げるな、ただ俺の手を見てろ。こうやって、こうする。やってみよう。(拍手!)(待て、止まれ。)(拍手!)(止まれ!)(拍手!)(1、2、1、2、3!)
*Proceeds to perform RUN live*
※RUNのライブパフォーマンスを続ける
CALABASAS, CALIFORNIA 8PM MONDAY NIGHT
カリフォルニア州カラバサス 月曜夜8時
Got big arms
腕が太くなった。
What's up with you? *Laughs* You good? Aight?
調子はどうだ?(笑)大丈夫か?よし。
Yo, chill bro!
おい、落ち着けよ!
**MORE LIVE STUFF*
**その他ライブ映像**
So Chaz, from Toro, one of my favorite artists ever, there was this melody that I had in my head forever, just in my head, I'm runnin', I'm runnin', I'm runnin', I'm runnin', I'm runnin', I'm runnin', like some weird opera stuff, but I didn't want it to be too extra'd out. I easily coulda hired a lady who sings opera or got one of the female singers who hits runs and coulda, I'm runnin' I'm runnin', just to emulate a string, but, I know Toro would do it perfect, and he does high pitch, like, he can do high, he can do low, he has such a middle that's really good too, so I just stacked all of 'em and... It came out perfect
俺の大好きなアーティストの一人であるToroのChazには、ずっと頭の中にあったメロディーがあったんだ。ただ頭の中で、『走ってる、走ってる、走ってる、走ってる、走ってる、走ってる』って変なオペラみたいな感じだったんだけど、あまり大げさにしたくなかった。オペラを歌う女性を雇ったり、音域の広い女性歌手に『走ってる、走ってる』って弦楽器を真似てもらったりすることもできたけど、Toroなら完璧にやってくれると分かっていた。彼は高音も低音も出せるし、中音域もすごくいい。だから全部重ねて…完璧に仕上がった。
*Toro y Moi plays the chords to FUCKING YOUNG on his guitar*
※Toro y MoiがギターでFUCKING YOUNGのコードを演奏
Those chords are gorgeous. I can't do without 'em. The day that I met Tony-
このコードは最高だ。これがないとダメだ。トニーに会った日…
Yo, yo yo yo yo! Back to RUN!
おい、おい、おい、おい!RUNに戻ろう!
I set up, like, all my recording stuff and my instruments in my living room downstairs
俺はレコーディング機材と楽器を全部下のリビングルームに設置したんだ。
You did it in your regular voice?
普通の声でやったの?
Runnin', I'm runnin', I'm runnin-
走ってる、走ってる、走ってる…
Look, it doesn't even have to be high-pitched 'cause, 'cause this is, remember the original, the original's, like, fast as fuck and pitched high. So, but I just couldn't record it at that speed, but that shit is- *plays instrumental* I couldn't record it that fast. And, it's going to be higher pitched, but right now, its- *plays instrumental*
見て、高音である必要はないんだ。だって、これは、オリジナルを覚えているか?オリジナルはめちゃくちゃ速くて音程が高い。だから、そのスピードでは録音できなかったけど、それは… ※インストゥルメンタルを演奏 そんなに速くは録音できなかった。もっと音程が高くなるはずだけど、今は… ※インストゥルメンタルを演奏
Runnin', I'm runnin', I'm runnin', I'm runnin', I'm runnin', I'm runnin', I'm runnin'
走ってる、走ってる、走ってる、走ってる、走ってる、走ってる、走ってる
Follow the keyboard
キーボードに合わせて
Runni- might have to overdub it
走り…オーバーダブする必要があるかも
What you mean?
どういう意味?
It's such a weird jump. It's like, jumpin' octaves, it's kinda weird
変なジャンプなんだ。オクターブジャンプみたいで、ちょっと変なんだ。
*re-records his line on RUN*
※RUNの自分のパートを再録音
Uh, that last note right here, try to hold that
えーと、最後の音、そこを伸ばしてみて。
Hold it. Okay
伸ばす。オーケー。
Man, black people are gonna hate this song
黒人はこの曲を嫌うだろうな。
I don't see y'all niggas bein' challenged to jump over a fucking car, jump over a trash can with both feet! [?] Where your knees at, nigga? Where your knees at? Oh, okay!
お前らが車の上を飛び越えたり、ゴミ箱を両足で飛び越えたりするのに挑戦してるのを見たことがない!両足で?膝はどこだ?膝はどこだ?ああ、そうか!
He clipped that shit!
クリップした!
Trash! Ay, go up, go up! Trunk now! Go up, trunk!
ゴミ!上がれ、上がれ!トランク!上がれ、トランク!
What, he's not gonna do it, did I not do it? Did I do it? I Already did it. I have nothing else to prove
何だ、やらないのか?俺はやっただろ?やったか?もうやった。何も証明する必要はない。
The trunk! It's taller! Do the trunk, it's taller! Do the trunk, it's taller! See, look at him. There's always an excuse
トランク!もっと高い!トランクをやれ、もっと高い!トランクをやれ、もっと高い!ほら、見てみろ。いつも言い訳ばかりだ。
What the fuck!
何だ!
When I made, so, 2SEATER was made at the end of 2013, in my room, in like, twenty minutes, out of boredom again. I had just got my house, I was in my room, no furniture, no nothin'. And, this is cool, like, one minute and thirty second song, but I'm like, I wanna take it somewhere. I literally had wrote that string section, played it, and was like, okay, add all these instruments, I'mma get real players to play this, and then, hearing it come to life was so sick!
2SEATERは2013年の終わりに、俺の部屋で20分で作ったんだ。また退屈してたんだ。家を買ったばかりで、部屋には家具も何もなかった。1分30秒の曲でクールだと思ったんだけど、どこか別の場所に持っていきたいと思った。文字通り弦楽器セクションを書いて、演奏して、『よし、いろんな楽器を加えよう、本物の演奏家に演奏してもらおう』って感じで、それが実現するのを見るのは最高だった!
HOLLYWOOD HILLS 5PM 2015
ハリウッドヒルズ 午後5時 2015年
So, that's like the main part. I'mma use it throughout the song, but that's like the important part. Um 'cause (it's) eight bars, for the first four bars, you could get, like, riff it, get crazy, but like, when I start saying two seater and shit, like that part, you could get like soulful, repetitive, just so it doesn't get, uh, it doesn't get lost in jumble with my vocals
これがメインパートだ。曲全体で使うけど、これが重要な部分だ。えーと、8小節で、最初の4小節はリフとかクレイジーなことができるけど、俺が"two seater"とか言い始めたら、その部分はソウルフルで、繰り返しで、俺のヴォーカルに埋もれないように。
*Aaron Shaw begins playing the sax*
※アーロン・ショウがサックスを演奏し始める
That sounds amazing. Just do like, another pass where you just fuckin' let it all out, just do what this tells you
素晴らしい。もう一回、思う存分吹いて。
*Aaron Shaw begins playing the sax*
※アーロン・ショウがサックスを演奏し始める
Alright, alright, alright, you get it, you get it. So it's 8 PM, I'm about to record at Hans Zimmer studio, I'm a little nervous 'cause this is my first time with a actual string section, but, I know it's gonna be tight as fuck. Trust me, a lot of thought was put into this
よし、よし、よし、わかった、わかった。午後8時だ。ハンス・ジマーのスタジオでレコーディングする。本物の弦楽セクションを使うのは初めてだから少し緊張してるけど、きっと最高になる。信じてくれ、たくさんの考えが込められている。
Doubling things, and tripling-
ダブルにして、トリプルにして…
These pads, they- So that should actually be A [?]- Well, if we're doubling lots of-
これらのパッドは…だから実際はA…?たくさんのダブルにするなら…
But I'mma just pan this one-
でも、俺はこれをパンする…
Coming in with a swell is nice-
スウェルで入ってくるのはいいね…
It might be easier to have-
もっと簡単な方法があるかも…
Yeah, or, no, it should be, it should be on three. Dun dun dun dun dun-
ああ、いや、3つにするべきだ。ダン、ダン、ダン、ダン、ダン…
But dog, when you get that finished product? It's all worth it
でも、完成品を手に入れたら?苦労の甲斐がある。
*____ begin playing strings*
※弦楽器の演奏が始まる
I'm like, what is that? I think I could go higher!
何だ?もっと高くできる!
Oh, shit! Why'd you do that?!
何でそんなことをしたんだ?!
I'm starting over. I'm starting over! That was so [?]
最初からやり直す。最初からやり直す!あれは…
SAME NIGHT 30 MINS LATER WANDERING THE STUDIO
同じ夜 30分後 スタジオを徘徊
Hey! How are you!
やあ!元気かい!
I'm fine man, how are you?
元気だよ、君は?
This is Hans Zimmer. If you're not familiar with his work, he scored a bunch of movies like Spiderman and Despicable Me, and... Oh yeah, Inception, and a bunch of other crazy shit, 'cause he's really talented and the list just goes on and on and on. And I got to see his secret little stuff in his secret little room
こちらはハンス・ジマーです。彼の作品に馴染みのない人のために説明すると、『スパイダーマン』や『怪盗グルー』などの映画音楽を担当しています。あと…そうそう、『インセプション』とか、他にもたくさんのクレイジーな作品があります。彼は本当に才能があって、リストは延々と続くんです。そして、彼の秘密の小さな部屋で彼の秘密の小さな物を見せてもらいました。
Like, you can't make the same sound
同じ音は出せない。
No, exactly, and that's what I love, is it's totally unpredictable
そう、まさに。だから俺は好きなんだ。全く予測不可能だから。
Is this the one where you just plug in shit?
これはプラグインするやつ?
Yes
はい。
Oh my god
なんてこった。
And there's a whole back wall. I got all this stuff [?]
奥の壁一面に。いろんなものがある。(聞き取れない)
But more importantly, I got the nod of approval. So sick!
でも、もっと重要なのは、俺が承認を得たことだ。最高!
High five! High five! Then you ain't shit, hoe
ハイタッチ!ハイタッチ!お前はクズだ。
Okay, okay, I'm fully not feeling this
よし、よし、全然気分じゃない。
Black diamonds, yellow canary diamonds, white diamonds...
ブラックダイヤモンド、イエローキャナリーダイヤモンド、ホワイトダイヤモンド…
BROWN STAINS
BROWN STAINS
*Tyler records his verse on Brown Stains*
※タイラーがBrown Stainsのヴァースを録音中
I think ScHoolboy Q is a actual shermhead, and no-one can tell me any different. He's my fucking favorite ever, I love him so much. He's a shermhead
ScHoolboy Qはガチの薬物中毒者だと思う。誰も俺に異論を唱えることはできない。彼は俺の永遠のお気に入りだ。大好きだ。彼は薬物中毒者だ。
I produced a song off his first album, I mean, we've been homies ever since, he's one of the only few rappers I fuck with, and I had made this beat, it sounded like, schizophrenic shermhead, whatever you wanna call it, automatically thought that the tone of voice ScHoolboy Q has would just sound ridiculous over it. I hit him up, he came at night, knocked his shit out in an hour. Bam
俺は彼のファーストアルバムの曲をプロデュースした。それ以来ずっと友達だ。彼は俺が仲良くしてる数少ないラッパーの一人だ。で、このビートを作ったんだ。統合失調症のジャンキーみたいなサウンドだった。何でもいいけど、ScHoolboy Qの声のトーンがその上でバカみたいに聞こえると思った。彼に連絡したら、夜に来て、1時間で片付けた。バッチリ。
Nigga that really makes me sad
それは本当に悲しい。
TYLER AND SCHOOLBOY Q RECORDING SESSION HOLLYWOOD CA 2015
タイラーとスクールボーイQのレコーディングセッション カリフォルニア州ハリウッド 2015年
*ScHoolboy Q records his verse on Brown Stains*
※ScHoolboy QがBrown Stainsのヴァースを録音中
We gotta do it again. Let me [?]
もう一回やらなきゃ。(聞き取れない)
What are you doin'?
何してるんだ?
Just goin' in, man, you know, gon' body some shit cuz
ただやってるだけだよ。何かを体現するんだ。
What kinda draws are you wearing?
どんなパンツを履いてるんだ?
Um...
えーと…
Dude, that's weird
変だな。
Some Calvin Kleins-
カルバンクラインの…
Don't answer! No! No!
答えるな!やめろ!やめろ!
*Live performance of Brown Stains*
※Brown Stainsのライブパフォーマンス
What the fuck
何だ?
This is $80,000, nigga. Fashion, youth, dab, lit, gas emoji, bitch
これは8万ドルだ。ファッション、若者、ダブ、イケてる、ガス絵文字、ビッチ。
Why you hiding, Tyler? Where you goin'?
何で隠れてるんだ、タイラー?どこに行くんだ?
[?]
(聞き取れない)
Oh beans it's lit!
最高!
What else you get?
他に何を買ったんだ?
[?]
(聞き取れない)
What else?
他に?
Me and Q both got white Mclarens, but he got it after I dusted him in his weak ass Porsche of course
俺とQは白いマクラーレンを持ってるけど、彼が買ったのは俺が彼のしょぼいポルシェで彼をぶっちぎった後だ。
It was dope as fuck. Shout out to Tyler, we got the same car, it's tight
最高だった。タイラーに感謝。同じ車だ、いいね。
When I'm not making a song I can drive fast to or wild out on stage, I'm tryna figure out the right chords and melodies
速く運転したり、ステージで暴れたりする曲を作っていない時は、適切なコードとメロディーを見つけようとしている。
SINGERS
SINGERS
*Tiffany Palmer, Onitsha Shaw and Samantha Nelson record their part for Find Your Wings*
※ティファニー・パーマー、オニッシャ・ショウ、サマンサ・ネルソンがFind Your Wingsのパートを録音中
I feel like rap has a timestamp on it. You could listen to My Cheri Amor by Stevie Wonder any time frame, ever. A five-year-old could listen to it. A eighty-year-old could listen to it. It's less boundaries with singing songs
ラップにはタイムスタンプがあると思う。スティービー・ワンダーのMy Cheri Amorはいつでも聴ける。5歳児でも80歳でも聴ける。歌には境界線が少ない。
Keeping ALL the fuckups too
全部のミスも残してる。
My boy Austin, who's in a band called Slow Hollows, is really sick with guitar. He's playing on three songs on the album, and the things that I've learned from him, just over the years made me more comfortable, with who I am, and the things that I like, and just learning more stuff, and what keeps things fresh is just, new energy, and, not getting complacent and stuck. Working with these three girls was just amazing, they knew exactly what I wanted, and then in unison, they just sounded together, and they were open, and they- they made me feel comfortable
Slow Hollowsってバンドにいる俺の友達のオースティンはギターがすごく上手いんだ。彼はこのアルバムで3曲演奏してるんだけど、彼から学んだことは、自分が何者であるか、自分が好きなもの、もっと多くのことを学ぶこと、そして新鮮さを保つには新しいエネルギーが必要だってことだ。現状に満足して立ち往生してはいけない。この3人の女性と仕事をするのは最高だった。彼女たちは俺が何を望んでいるかを正確に理解していて、一緒にハーモニーを奏で、心を開いていて、俺を安心させてくれた。
KALI & TYLER RECORDING SESSION HOLLYWOOD TUESDAY 11 PM
カリとタイラーのレコーディングセッション ハリウッド 火曜 午後11時
[Kali records her part for Find Your Wings]
※カリがFind Your Wingsのパートを録音
Oh, my name's Kali Uchis, usually he already has something ready and he'll already have an idea, most of the time he writes everything, or he'll have a melody idea. Obviously he produces everything, so he really hones in on making sure everything is exactly how he wants it to be. 'Cause, when I met him, I had just started singing, I feel like I was still really learning about my voice. He definitely made me a lot more comfortable and experiment more with my range. I think what I admire most about Tyler, how dedicated he is, how much he really wants to make something meaningful that's gonna be lasting, rather than make something that, you know, will get to radio, or, will be, something that people listen to right now, and then maybe goes away later, I don't think he's ever really cared about trends, or, um, he just kind of follows what he wants to do, and, um, he works really hard
私はKali Uchisです。普段は彼がすでに何かを用意していて、アイデアもあるんです。ほとんどの場合、彼はすべてを書きますし、メロディーのアイデアも持っています。もちろん、彼はすべてをプロデュースするので、すべてが彼の望む通りになるように本当に気を配っています。彼に会った時、私は歌を始めたばかりで、まだ自分の声について学んでいる途中でした。彼は間違いなく私をずっとリラックスさせてくれて、音域の幅を広げるための実験をさせてくれました。私がタイラーの最も尊敬するところは、彼の献身的な姿勢です。ラジオで流れたり、今みんなが聴いているような、後で忘れ去られてしまうようなものを作るのではなく、本当に意味のある、長く残るものを作ろうとしているところです。彼はトレンドを気にしたり、ただ自分がやりたいことを追求していると思います。そして、本当に努力家です。
*Unreleased song plays (possibly called Time Being)*
※未発表曲(恐らくTime Being)が流れる
*Clem records her part for OKAGA, CA*
※クレムがOKAGA, CAのパートを録音
OKAGA, CA is my favorite song on that album, and probably, to me personally, in my top five songs in my discography I remember hearing Clem a long time ago, and her voice stood out to me so much. It was so high pitched, and like, it almost had this kid-like vibe to it, to where it was just fun, and she was just like- it had no worries in it
OKAGA, CAはこのアルバムで一番好きな曲で、おそらく私個人としては、私のディスコグラフィーの中でもトップ5に入る曲です。ずっと前にクレムの歌声を聴いて、とても印象に残っています。とても高くて、子供っぽいバイブスがあって、ただ楽しい感じで、彼女は…何も心配していないようでした。
Pretend, you're Tido and Jermaine?, to youre Michael Jackson leads, so you you're own backup singers
タイドとジャーメインになったつもりで、マイケル・ジャクソンのリードに合わせて、自分のバッキング・ボーカルをやるんだ。
You know, she comes from this rock background, so to have her singing in a soul cadence, was really interesting to me. It's not many people who know how to hit those registers and riffs that I love. Me and Frank talk about it all the time, it's few people like Kim Burrell is one that we always bring up, Jasmine Sullivan, um, Alice Smith, I which- uh, she's on the OKAGA, CA song on the album, too
彼女はロックのバックグラウンドを持っているから、ソウルっぽいリズムで歌ってもらうのは面白かった。俺が好きな音域やリフを歌える人は多くない。俺とフランクはいつもその話をしている。キム・バレルみたいな人はいつも話題になる。ジャスミン・サリバン、アリス・スミス、彼女もアルバムのOKAGA, CAで歌っている。
*ALICE SINGS*
※アリスが歌う
I'm Syd, I've known Tyler since I think 2008, so that would be 8 years. The biggest thing that I've learned from working with Tyler is to trust your ideas. I don't agree with all of his ideas, but when somebody, like, trusts themselves that much, makes you question yourself if you don't like it, and that's what I really got from him
私はシドです。タイラーとは2008年頃から知っていると思うので、8年になります。タイラーと仕事をして学んだ一番大きなことは、自分のアイデアを信じることです。彼のアイデアすべてに賛成しているわけではありませんが、誰かが自分をそれほど信じていると、自分がそれを好きではない場合に自分自身に疑問を抱かせます。それが彼から本当に得たものです。
*SYD SINGS*
※シドが歌う
But working with Charlie Wilson, that was a whole 'nother story
でも、チャーリー・ウィルソンとの仕事は全く別の話だった。
FUCKING YOUNG
FUCKING YOUNG
I don't think I've ever been this stressed making a song. Charlie Wilson took what I had in my head and made it come to fruition so perfectly, that I started stressing out on the fact that I could never do anything that good
こんなにストレスを感じながら曲を作ったことはない。チャーリー・ウィルソンは俺の頭の中にあったものを完璧に実現してくれた。だから、俺は二度とあんなに良いものは作れないという現実にストレスを感じ始めたんだ。
*CHARLIE RECORDS*
※チャーリーが録音
What the fuck, I hate this. *Laughs* I fully, I fully can't take this
クソッ、嫌だ。(笑)本当に耐えられない。
He's a legend, and him taking cues from we was so weird
彼はレジェンドだ。彼が俺たちの指示を受けるなんて変な感じだった。
*CHARLIE SINGS HIS PART FOR FUCKING YOUNG*
※チャーリーがFUCKING YOUNGのパートを歌う
FUCKING YOUNG VIDEO SHOOT
FUCKING YOUNG ビデオ撮影
I'm so sorry! I'm so sorry
本当に申し訳ない!本当に申し訳ない!
This is happening! Oh, my god
起こってる!なんてこった!
It was a two week span where everything I had planned for this album just started to come together. It was beautiful
2週間の間に、このアルバムのために計画していたすべてがまとまり始めた。素晴らしかった。
SMUCKERS
SMUCKERS
*KANYE RECORDING VERSE*
※カニエがヴァースを録音中
KANYE WEST RECORDING SESSION HIDDEN HILLS 9PM
カニエ・ウェスト レコーディングセッション ヒドゥンヒルズ 午後9時
I gotta figure that shit out!
考えなきゃ!
I see you tryna figure it out!
考えてるんだな!
Hey, [?]
おい、(聞き取れない)
Ten years down the line, niggas gonna be like, SMUCKERS is legendary. That one's for the books, for sure. Yeah, finally just working with those two dudes was just crazy! I remember playing it for Travis and Lionel, and we was like 'oh, shit', like, I really got these two niggas on a song
10年後には、SMUCKERSは伝説的だって言われるだろうな。これは間違いなく歴史に残る曲だ。ああ、ついにこの二人と仕事ができたのはクレイジーだった!トラヴィスとライオネルに聞かせたら、『やばい』って感じだった。本当にこの二人を同じ曲に集めたんだ。
Fuckin' fire!
最高!
And I knew specifically, I wanted Wayne's tone of voice on there
俺は特にウェインの声のトーンが欲しいと思っていた。
I kinda- He texted me, just like, 'Man, I got this joint'. He's like a, perfectionist, so he's one of those guys that you know, you, he want, he know exactly what he want from you. Might fuck around and write your verse for you
彼はメールしてきたんだ。『おい、これ聴いてくれ』って。彼は完璧主義者だから、お前が何を望んでいるかを正確に知っている奴なんだ。お前のヴァースを書いてくれるかもしれない。
So, I told him I wanted him over, and he was like, 'alright, cool'. I sent him my parts with his parts out, and then he just laid his shit down, and it was great by then. Went to 'Ye house, played it for him, he was like, 'cool'. Wayne sent me his shit the day after I played it, I went back the day after Wayne sent it and played it for 'Ye again, and he heard me and Wayne verse, and he was like *shakes his head* ripped his paper out of his notebook, balled it up, and started a new, and it was ideas on there, and he was like, 'Y'all niggas really 'bout to make me rap and go in, like, I ain't had niggas makin' me want to do that in so long'
だから、彼に一緒にやろうって言ったら、『わかった、いいね』って返ってきた。彼のパートを抜いた俺のパートを送ったら、彼は自分のパートを入れて送り返してきた。それでバッチリだった。イェの家に行って、彼に聞かせたら、『いいね』って言ってた。ウェインが送ってきたのは、俺がイェに聞かせた次の日だった。ウェインが送ってきた次の日にイェのところに行って、もう一度聞かせたら、俺とウェインのヴァースを聴いて、『お前らマジで俺にラップさせようとしてるのか?長い間、俺にラップをさせたくなった奴はいなかった』って感じだった。
First of all, Tyler changed the game. Maybe I probably had online, and I knew- I wouldn't say because people might think it was too gross to put in a rap, or it didn't go with the whole vibe
まず第一に、タイラーはゲームを変えた。多分俺はオンラインで知っていて、ラップに入れるには下品すぎると思ったのか、全体の雰囲気に合わないと思ったのか…